پیشنهاد ایران به عربستان برای آموزش 600 کارشناس هسته ای در روز جدید

بر اساس گمانه زنی ها، پیشنهاد ایران شامل کمک به عربستان سعودی برای شروع ساخت یک نیروگاه هسته ای کامل با اهداف علمی و صلح آمیز و بدون هیچ گونه شرط مالی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی است.

منابع غربی از پیشنهاد ایران به عربستان برای آموزش 600 کارشناس سعودی در تمامی امور مربوط به ساخت نیروگاه هسته ای خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، منابع آگاه دیپلماتیک غربی ماهیت اطلاعات ارائه شده از سوی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به آمریکا را فاش کردند که باعث افزایش سرعت برخی پیشنهادات هسته ای به عربستان شد.

به نظر می رسد دامنه توافقات آمریکا و عربستان در خصوص پروژه صلح آمیز انرژی هسته ای در این کشور پیشرفت چشمگیری داشته است و دلیل این امر نه تنها تماس های دو طرف بلکه فشار مکرون بر آمریکا بوده است. . و دادن برخی اطلاعات به ایالات متحده نقش مهمی ایفا کرد. این اطلاعات در جریان سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به پاریس به مکرون داده شده است.

بر این اساس به نظر می رسد نرمش ناگهانی و غیرمنتظره آمریکا در خصوص پروژه صلح آمیز انرژی هسته ای در عربستان سعودی ناشی از پیشنهاد وسوسه انگیز و سخاوتمندانه ایران در خصوص این پروژه باشد. پیشنهاد بنسلمان به مقامات فرانسوی در طول سفرش.

بر اساس گمانه زنی ها، پیشنهاد ایران شامل کمک به عربستان سعودی برای شروع ساخت یک نیروگاه هسته ای کامل با اهداف علمی و صلح آمیز و بدون هیچ گونه شرط مالی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی است.

بر اساس گزارش منابع دیپلماتیک غربی، ایران اعلام کرده است که به هیچ وجه در اجرای پروژه انرژی هسته ای در داخل خاک عربستان دخالت نخواهد کرد، اما می تواند میزبان 600 کارشناس و دانشمند سعودی باشد و تا چند ماه دیگر چگونه برای ساختن یک تاسیسات هسته ای، آن را مدیریت کرده و مشخص کنید به این شهروندان سعودی که توسط مقامات سعودی انتخاب می شوند، اولویت ها و مدل های علمی را آموزش دهید.

تفاوت پیشنهاد ایران با پیشنهادهای آمریکا این است که برخلاف ایران، آمریکا اصرار دارد که در صورت کمک به عربستان، برخی کارشناسان و افسران آمریکایی و صهیونیستی در عربستان حضور داشته باشند.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما